Søndag
Skift D, formiddag
I dag gikk pakkinga greit helt til vi skulle bytte folie fordi forrige skift hadde lagt et papir mellom skrivern og plata bak, så folien ikke skulle sette seg fast. Etter foliebyttet kom ett lag ut uten problemer ved bruk av sipernat, men så blei justeringa i pakkern helt feil så folien krølla seg og bremsen slutta og fungere igjen, så alt gikk rett vest. Siden vi skulle slutte med amåsekkproduksjon og starte med kafo s storsekk etter helga, så lot vi pakkern være, så de som har greie på den kunne fikse den. Da holdetank var tom måtte den spyles siden vi skulle over til kafo s produksjon. vi fylte på med kaldt vann og spylte coilene og røreverket. Etter en stund med fylling, la jeg merke til at bunnen på holdetank hadde skifta farge, og da jeg gikk bort til den så jeg at det var lagt seg et islag utenpå tanken. Dette fordi krystallene som hadde vært igjen på holdetank hadde reagert med vannet vi fylte inn og danna is. For at vi skulle få skylt holdetank ordentlig uten is, varma vi opp vann på 3ern for å overføre dit, siden coilene på holdetank ikke har muligheten å varme.
Lørdag
Skift D, formiddag
I dag fortsatte vi med å pudre sipernat på folien. Dette gikk greit en liten stund, før det ende med at jeg måtte bli sittende å bremse folien selv, siden bremsen ikke ville fungere. Det blei en overføring fra 3ern til holdetank og etter foliebyttet var bremsen på pakkern skikkelig i kranglehumør. Kjøleskruen kom inn med hastighetsvakt, siden det var veldig grodd. så da skrapa Kristoffer den. Kjøleskrua hadde også en pakning i den ene enden som lakk, så det blei litt spaing på oss. Jeg fikk se på Kristoffer snu et bend ved atf-blandetanken siden røret skulle brukes til vann i stedet for lut. Da brukte vi gummihansker, siden det kunne være lutrester i røret.
Fredag
Skift D, formiddag
I dag var det vanlig formiproduksjon. For å få pakkern til å gå så "normalt" som mulig måtte vi pudre folien før printern noen ganger per pall. Pakkern klikka til slutt og pakkerhuset blei fullt av formi. Jeg støvsuga vekk det og måtte spyle der inne for å få vekk alt. Og blei nødt til å spyle hele støvsugern også, siden den var potte tett og veldig skitten. Da jeg var ferdig med det fikk Pål jobbe med pakkern og prøve å fikse den. Jeg fant også ut at filteret til forberg måtte byttes siden trykkdifferansen på den var over 300 psi.
25.09.2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar