30.03.2010
Uke 12
21.03.2010
Uke 11
Fredag
Skift D, Ettermiddag
I dag måtte jeg også heise opp 9 pall til som tar sin tid. Jeg blei også snakka litt til av selveste hms-sjef, fordi jeg glemte å stenga av heise-området i 1. etasje før jeg heisa opp pallene. Jeg hadde også glemt å sette på varsellampa. obs.! Men da glemmer jeg ikke det igjen i alle fall! Ved lunsj fortalte Per om masse historier om uhell og ulykker i formiaten for leeenge siden. Virkelig interessant å høre hvilke forandringer som blir gjort pga noen ulykker, og derfor grunnene til at noen ventiler er så syyykt store i forhold til bruket det egentlig skal gjøre.
Torsdag
Skift D, Ettermiddag
I dag jobba jeg en del med prosjektet, men blei ikke så mye tid til det. For jeg måtte også i dag heise opp ni pall med pudder. Og "trucke" de på plasser de ikke stod i veien, og det er ikke den enkleste ting i verden å gjøre. Iallefall når det ikke er bare meg som holdt på, men Nina som holdt på i 1. å kjørte pallane til meg. Men det blei også litt pakking så klart.
13.03.2010
Uke 10
Fredag
Skift F, Formiddag
I dag gikk jeg gjennom de delene av prosjektene mine jeg har greid å grave fram fra arkivet og folk fra forskjellige skift. Vi brukte en god stund på det, og da fikk jeg masse informasjon om indampern jeg ikke visste. Jeg blei også litt med på pakkinga, men Herman er i formiaten for tida, så da blei det litt mye med 3 stker der.
Torsdag
Skift D, Formiddag
I dag var jeg en del aleine ute i fabrikken, siden Bjarne hadde skada beinet sitt. Jeg gjorde mye av det vanlige, bare at jeg ikke hadde en som kikka på alt jeg gjorde hele tida. Jeg heiv også på caldic. Caldic er et forferdelig stoff, det er det som gjør ndf'en tørr, og man kan si man blir passe tørr etter å hivi det på også! Og det er forferdelig å puste inn også. Og min gassmaske gikk det rett igjennom i dag, så det blei byttings på filterene. Jeg heisa også opp masse paller og "trucka" de på plass der de skulle stå. Det blei også til litt spyling i 2. etasje, og så klart greier jo jeg å spyle meg mer enn gulvet når jeg spyler. Ellers jobba jeg litt med prosjektet litt nå og da.
04.03.2010
Uke 9
Fredag
Skift F, Ettermiddag
I dag jobba jeg mindre med prosjektet fordi jeg blei litt lei alt lesinga fra i går, men jeg fikk i oppgave i å hente prøve av ndf'en på buffer, caldicen og silikaten for at Leif skulle finne ut hvorfor noe av ndf'en ikke blei tørt. Jeg åpna også bunnventilen på 1'ern, som jeg alltid må tenke på hva som er å lukke og hva som er å åpne! Vanskelig det derre altså...
Torsdag
Skift F, Ettermiddag
I dag har jeg sitti hele dagen på arkivet og på disp. rommet og jobba med prosjektet. Jeg fant tegninger av varmevekslern jeg skriver om. Jeg lese også igjennom minst 3 andre permer om utstyret i resten av avsnittet.