Fredag 11/12
Skift F, Ettermiddag
I dag har også vært en dag med lite å gjøre. Jeg var ute å rensa aciform-filteret, tok noen turbiditetsprøver, PH-prøver og tetthetsprøver. Karete lærte meg hvordan å pipetere riktig og jeg lærte også hvordan vi lager aviform. Jeg lærte også hvordan å ta pudder og titerprøvene mer nøyaktige.
Tordag 10/12
Skift F, Ettermiddag
For tida er det stopp i formiatanlegget. Det eneste vi produserer for øyeblikket er aviform. Så i dag hjalp jeg til med å fylle på inhibitorene til aviform. Jeg stengte bunnventilen på reaktor 2 etter at vi hadde fylt inn ndf-filtratet som var på 3'ern. Jeg var med på å passe på en iso-container som skulle fylles me vann for så å dreneres igjen, og jeg blei vist hvordan man skrur av sikkerhetsbryterne på sentrifuga. Vi kjørte luft igjennom actrekksrøra til 9'ern. Også leste jeg av tankmåla på tankene ute.
13.12.2009
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar