13.12.2009

Uke 50

Fredag 11/12

Skift F, Ettermiddag

I dag har også vært en dag med lite å gjøre. Jeg var ute å rensa aciform-filteret, tok noen turbiditetsprøver, PH-prøver og tetthetsprøver. Karete lærte meg hvordan å pipetere riktig og jeg lærte også hvordan vi lager aviform. Jeg lærte også hvordan å ta pudder og titerprøvene mer nøyaktige.


Tordag 10/12

Skift F, Ettermiddag

For tida er det stopp i formiatanlegget. Det eneste vi produserer for øyeblikket er aviform. Så i dag hjalp jeg til med å fylle på inhibitorene til aviform. Jeg stengte bunnventilen på reaktor 2 etter at vi hadde fylt inn ndf-filtratet som var på 3'ern. Jeg var med på å passe på en iso-container som skulle fylles me vann for så å dreneres igjen, og jeg blei vist hvordan man skrur av sikkerhetsbryterne på sentrifuga. Vi kjørte luft igjennom actrekksrøra til 9'ern. Også leste jeg av tankmåla på tankene ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar