19.04.2010

Uke 15

Søndag

Skift A, Formiddag

Enda en 12 timer i dag også. Det blei gjort mye av det samme som i går egentlig.. men mine magiskt fingre kom til hjelp igjen når trucken satte seg fast.. og jeg fikk den løs :) I dag tok jeg prøve av begerverket, jeg sjekka også mellomsiloen noen ganger for å se hvor mye stoff det var igjen der. Vi fikk et lite problem med litt klumpete vare en av batchene og det samla seg så klart opp i sikta.. dette måtte jo fjernes.. og det blei min jobb. så blei stående med armen nedi hulla der en stund. blei heising av både caldic og natriumformiat og jeg lærte hvordan vi overfører vaskeløsning til reaktor 1 etter NDF'en er ferdig krystallisert der og er over i holdetank.

Lørdag

Skift A, Formiddag

I dag jobba jeg 12 timer for å spare inn noen timer så jeg kan ta meg fri, så det blei en lang dag, men timene gikk fort. Vi produserer NDF for tida, som er et litt stressende produkt å lage med det gamle anlegget. Så det blir mye greiere når det nye anlegget kommer i gang. men det blei pakka 7 pall ca.. og jeg klistra klistreetiketter på alle sekkene.. så blei vel ca 336 stykker. ellers heisa jeg opp caldic sekker til 3 etasje og fikk rydda en del. Jeg varma også dysene en gang, for når vi skal starte trørrstrengen må de være åpne, og tefaciden i dysene størkner fort, så da var det varmepistol som gjaldt. Jeg sjekka også schenkvekta ved oppstart, og på slutten av pakkinga fikk vi problemer med pakkern på grunn av en liten tabbe ved foliebytte.. og meg med mine magiske fingre fiksa det etter at både Kåre og Kenneth hadde sliti med å få det til en stund. :D

Fredag

Skift A, Formiddag

I dag var det veldig mange på jobb. Men jeg fikk noen oppgaver likevel. Jeg var med på å heise opp natriumformiat-pallene til ndf-kjøringa, og denne gangen stod jeg nede å "tredde på" pallene. Jeg fikk også lest litt i Ignatowitz om utskiller, inndamoing, varmevekslere, kjølere og kondensatorer. Jeg sjekka også schenkvekta, for den skulle demonteres og fikses før de neste batchene fikk tørke. Jeg var også bortom Bedriftshelsetjenesten for å få meg time for å ta nye avstøp til øreproppene mine. Til slutt fikk jeg også skrevet en søknad om fri fra skolen for å være på jobb, når vi skal få opplæring i det nye anlegget vårt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar