20.06.2010

Uke 24

Søndag

Skift D, Formiddag

I dag blei det så og si bare heising og kjøring av truck. Nina og meg heisa ned alle pallene med tomme kanner og heisa opp pallene med fulle kanner med Lacto og trucka de på plass både oppe og nede. Vi blei også stående å stable de tomme kannene på paller, før vi fikk heisa de ned. Og mens vi styra rundt med det, tømte Kristoffer de fulle kannene på 9ern, så vi hadde alltid noe å gjøre. 


Lørdag


Skift D, Formiddag

I dag spylte vi produktkjølern, for noe søl. Mens den gikk tømte vi storsekkskruen og løpet videre til enden. Det første problemet vårt ble at belgen på pakkern blåste seg alt for stor, så vi ble redd den skulle sprekke, men heldigvis gjorde den ikke det. Så kom det ikke noe stoff ut der det skulle komme, så Kjersti gikk opp løpet for å se etter feil, der fant hu ut at belgen under sikta var blitt vridd på grunn av vibrasjonene, så den blei snurpa igjen. Vi greide også å få åpna et tett sluk under kjølern, da vannet var vekk kunne vi ta ut store klumper av et av stoffene vi tilfører produktene i mixern. I hele dag har jeg brukt gummihansker fordi stoffene vi har holdt på med, ikke er særlig bra for huden. Kjersti og meg monterte også spyleslange over småsekksikta, for produktsilon og skruene skulle spyles. Under montering av den støva det mye, og Nina tømte kanner på utsida, så da brukte jeg gassmaske med partikelfilter. Det blei også heising i noen timer, av en del pall med GrasAAT-kanner både ned og opp til 2 etasje. Nina lærte meg å ordne storsekktømmern i ndf-anlegget på slutten av dagen, så da heisa, splitta og trykka jeg på masse greier der en stund.


Fredag

Skift D, Formiddag

I dag spyla Herman og meg Formianlegget fra en silo i 3. etasje til og med mixern. Herman hadde aldri gjort dette, så det blei meg som måtte ta styringa. Jeg har bare gjort det før med en operatør som veit hva som må gjøres i hvilken rekkefølge, så det å måtte tenke selv og huske hva som skal gjøres først og må gjøres før andre ting, lærer man mye av. Og man lærer av sine feil... Heldigvis skulle absolutt alt spyles, så ingen skade skjedd, og jeg kunne alltids gå å skifte. :) Jeg fikk også besøk av Hans Ole helt på slutten av dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar