06.12.2010

Uke 48

Søndag

Skift D, Formiddag

I dag fortsatte jeg på prosjektet og gjorde meg nesten ferdig. Jeg var også litt "løpegutt" siden anlegget var litt trøblete. Så banka noen ganger på buffer, spylte sentrifuga fordi buffer var full og nivåalarmen ikke slo ut. Jeg tok også noen prøver av "prosjektolja" mi, silicone, på laben. Tok pH og regna ut egenvekta. Fordi silikonen er så oljete, måtte jeg reingjøre alt av utsyret jeg hadde brukt på laben veldig grundig. Jeg sjekka også pH-målern om den viste riktig. Så da brukte jeg buffere på 10,01 og 7,01 og målte disse. pH-målern viste 0.03 for lite på begge bufferne. Jeg tok også en prøve av 6ern.

Lørdag

Skift D, Formiddag

I dag jobba jeg mer med prosjektet. Jeg tok også oppfølgingsrunda siden nina var opptatt, som forresten er et av kompetansemåla i læreplanen: "gjennomføre systematisk forebyggende vedlikehold av utstyr". Så var det pakking av 1000 kg storsekk. Schenkvekta gikk litt skeivt, så da lærte jeg hvordan man strammer det. Jeg heiste også opp en citratpall og vrakpall til 3. etasje. På veste kai var det fylling av båt med Aviform, så måtte ta en prøve av tanken.

Fredag

Skift D, Formiddag

 I dag pakka Per og jeg Formi. Begynte med å reingjøre sveiseelementene, så disse ikke skulle lage hull i sekkene. Halvveis skulle vi bytte til africa-print, men printerskjermen er ødelagt, så da måtte vi vente til automatikerne hadde fiksa opp i det. I mens fjerna jeg Sipernat fra under begerverket og bytta også sipernatsekken. Så tok jeg ukesprøver av 6ern. Hans Ole kom innom en  tur og hjalp meg litt med prosjektet.

1 kommentar:

  1. Hei, prøv å deteljere bloggen litt mer faglig. Se på læreplanen. Eks jobbet med reaksjonsapparat... varmeveksler...reguleringssløyfe.... ventil....
    Lykke til!! :)

    SvarSlett