29.11.2010

Uke 47

Fredag

Skift D, ettermiddag

I dagvar jeg ute med Per. Vi fikk problemer med småsekkpakkern. Vertikalsveisen slurva så det blei hull i toppen av sekken. Dette løste vi med å reingjøre sviseelementene med rødsprit. Vi satte også opp tiden på sveisen for at det skulle bli sterkere sveis. Mange setter opp temperaturen på elementet når sveisene blir dårlige, men Per lærte meg at det hjelper ikke sette opp temperaturen, for da sveiser den hull, mens tida bare forsterker sveisen. Den horisontale krangla litt den også, så da satte vi opp sveisetida og satte temperaturen litt ned, siden vi allerede hadde prøvd med å sette opp temperaturen. Med disse problemene fikk vi også mange vraksekker, disse heisa vi opp i 3. for å ha på siloen igjen. Nina hadde mye å gjøre, så jeg tok oppfølgingsrunda og hjalp Kristoffer med å pakke litt. HMS: Om man heiser opp løse småsekk på paller er det lett at de detter. Derfor er det viktig at man folierer pallen før man heiser den, da unngår man at noen får en sekk i hodet om de ikke er oppmerksomme og at det blir søl og mange kg med produkt som blir kasta.

Torsdag

Skift D, ettermiddag

I dag var jeg halvparten ute og halvparten inne. Da jeg var ute pakka vi 1000 kg storsekk med Formi. Et forrige skift hadde overkjørt storsekkskruen, så det lå en del kg med formi ut over rundt sikta. Dette spadde meg og Kjersti opp og heiv i sumptank for å få løst dette opp. Jeg henta også en prøve under filtratreaktoren og tok en egenvektprøve. Da jeg var inne laga jeg Aviform. Den første batchen kom ikke innafor spec på pHen, så da tilsatte jeg maursyre ut i fra beregningene på pcen, men dette var alt for mye, så da måtte jeg tilsette litt lut også. Fordi jeg tilsatte så mye syre og lut, ble tettheten også uttafor, så da tilsatte jeg mer vann. Oppi alt dette måtte jeg holde et øye med pHen på 7ern og passe på at den ikke gikk for høyt eller for lavt. Jeg fikk også starta sentrifugeringa igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar