29.04.2011

Uke 14

Formiddags helg

Fredag var det normal Formi produksjon. Men Piaben var det noe feil med. Piaben er en vakuumtrasportør som trasporterer sipernat fra storsekken til siloen over produktkjølern. Problemet med piaben var at den spytta ut like mye sipernat ut i rommet rundt, som ned i siloen. Roger demonterte den, så da fikk jeg sett hvordan den så ut nedi. Den var absolutt ikke som jeg trodde at den var. Feilen var at filteret i midten av piaben var tett, dette førte til at sipernaten gikk ut eksosen i stedet for igjennom filterposen.

Lørdag tok jeg mange bilder av ting rundtom i fabrikken som jeg skal vise for 9. klassinger som kommer på besøk neste uke. Ellers var det vanlig pakking, vi hadde småproblemer med stabiliseringa av vekta, så det ble en del kvittering. Men det gikk seg til utover skiftet.

Søndag var det vanlig pakking igjen, men pakkern ville krangle, så den lagde veldig lange sekker. Det er så klart veldig dumt, for da får ikke sekkene plass på pallen. Dette holdt på hele skiftet. De vanligste grunnene til at den pleier å lage feil lengde på sekkene er at det er feil folieprogram på pakkern, foliebremsen ikke fungerer, sekkelengdesensoren er gåen, folien er tredd feil eller at folien er forsøvet. Vi sjekket alt, men den ville ikke lage normale sekker før vi bytta folie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar