Fredag
Skift D, Ettermiddag
I dag gikk jeg runda med Nina. På vårt skift er det vanligvis Nina som tar runda, mens på de andre skifta jeg er med, er det uteoperatøren som tar den. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg må lære meg denne. Jeg jobba også litt mer med prosjektet, jeg skreiv litt om rengjøring, vedlikehold, materialer og mengder. Jeg leste også litt mer i arkivpermen til produktkjølern. Nå er Aviform produksjonen i gang igjen, så da blei det en filterspyling på slutten av skiftet. HMS: På runda når man skal sjekke dysene, er det viktig at man ikke har ansiktet helt oppi luka, siden da det kan sprute glovarm olje rett ut av åpningen om det har grodd på dysene.
Torsdag
Skift D, Ettermiddag
I dag jobba jeg litt med trykkforholdene i anlegget. Jeg overførte fra Inndampern til 1ern for å sette en ny PF 97-batch. Jeg tegna TFS over Forberg-strengen, fra Sentrifuge til ferdigvaresilo. Jeg fant også en feil i masterTFSen.
Onsdag
skift D, Ettermiddag
I dag lærte jeg hvordan man legger om vannet fra a og b karet til 9ern. Jeg hjalp til i Hjotetakken og der hadde vi problemer med metalldetektoren. Platevarmevekslern i ATFen var gått tett, så Nina dampa opp den, og pga manglende dreneringsventil måtte hu åpne flensen for å sjekke at det var åpna. Dette førte til at hu blei full av Aciform A12 over hele seg for der var det blitt åpent! HMS: om du må sjekke om det er gjennomstrømning i et rør eller bare skal åpne et rør ved å løsne på en flens, er det viktig å kun løsne på boltene i underkant av flensen, så om det kommer noe ut av flensen, får du deg ikke over deg.