28.11.2009

Uke 47

Fredag 20/11

Skift D, Ettermiddag

I dag var jeg på helsesjekk eller en sånn kartleggingstime der jeg fikk vite at det eneste som faktisk var bra eller normalt med meg var synet. Jeg hører for dårlig, puster for dårlig, veier for lite og det tar lissom ikke slutt. men dette gjør jo at jeg må passe bedre på å bruke hørselvern og gass/støvmaske, hadde ikke jeg vært på den sjekken hadde jeg antagelig vært litt dårlig på å ha hørselsvernet ordentlig på. For det bråker så mye ute i fabrikken at for å høre hva de andre sier må jeg ta av hørselsvernet av og til, og dette må jeg slutte å gjøre. Da jeg kom tilbake etter kartleggingstimen folierte jeg en del paller med Formi og plutselig hørte vi et smell. Dette var Lasse som hadde funnet ut av at en sånn ballongaktig greie for å holde storsekken på plass når vi fyller den som ikke fungerte som den skulle, så den sprakk. Det havna masse Formi på et veiebelte under fyllerøret, og det måtte spas og kostes opp i en bøtte og kastes i sumptank. Sumptanken er der alle sluk i Formiaten ender, det er en tank som vi samler opp utslippet og før det slippes til kloakk prøver vi å nøytralisere Ph’en. En mista en nøkkel ned en etasje i dag så vi måtte lete etter den og dette tok laaang tid, og til slutt ga vi opp. Ikke lenge før vi skulle dra så jeg tilfeldigvis der jeg gikk og der lå nøkkelen, så da ble den funnet.


Torsdag 19/11

Skift F, Formiddag

I dag gikk Gitte og meg igjennom kvalitet og sikkerhet generelt i fabrikken. Hu gav meg også litt stoff og HACCP. I dag var dagen Jonas, Marius, Edvard og meg skulle intervjue Marit på bedriftshelsetjenesten. Intervjuet handla om psykososialt arbeidsmiljø. Da intervjuet var ferdig satte hu oss på en kartleggingstime, der vi skulle sjekke helsa vår. Hu tok også støp av øregangene våre og på veien tilbake ble gutta med inn på fabrikken min der jeg gav dem en liten omvisning, men jeg tror ikke de fikk med seg særlig , for de var mer opptatt av at det gassa og lukta så alle steder. Jeg la ikke spesielt merke til det, og det er litt skremmende at jeg er herda allerede. Men da de var dratt så jeg på utplaseringsfolka pakke hjortetakk og det er litt gøy å se på andre pakke som er dårligere enn deg for en gangs skyld. :P Jeg hadde også et HMS.møte med Øyvind der vi gikk igjennom utslipp, sykefravær og kvalitetsmål. Jeg føler at jeg har lært utrolig mye av å ha HMS prosjektet og det gjør meg mere bevist på det.

1 kommentar:

  1. Hei. Stakkars deg, det er blitt mye hms for deg nå. Pass på deg selv bare! Bloggn din er fin, og det ser ut til at du får god oppfølging.

    SvarSlett