Skift C, Formiddag
I dag fikk jeg pakka 17 pall. Tømt sikta, overført fra 3ern til holdetank og lærte litt om sperrevannspumper. høyalarmen gikk på buffer uten at den var full, så da måtte jeg opp å banke litt der for å få ned klumpen. sikta lakk fortsatt litt, så jeg sopa opp det og tetta hullet. Sipernatsekken var tom, så jeg bytta sekk der og rydda litt rundt omkring.
Lørdag
Skift C, Formiddag
I dag var jeg aleine i formiaten igjen. Det var vanlig formi-pakking så det gikk veldig fint. Jeg hjalp også litt til i hjortetakken. jeg stengte dreneringa på 1'ern siden den var spyla fordi vi skulle begynne på et nytt produkt. Jeg tok også prøve av inndampern og 6'ern. 6'ern hadde vært forurensa, så da tok vi ekstra prøver for å se om det var borte. Vasketårnet var også full av benzosyre etter omarbeiding så den måtte spyles. Det var et hull i klumpsekkoblinga til sikta, så jeg blei nødt til å ta en stopp i pakkinga, men fikk ikke fiksa det, så neste skift blei nødt til å ta det.
Fredag
Skift C, Formiddag
I dag starta jeg og asbjørn med å bytte folie i pakkemaskinen. Det er et styr! Resten av dagen var jeg aleine i formiaten. Så starta jeg pakkinga og pakka 6 paller med formi. Jeg tok også som vanlig døgnprøva. Så hjalp jeg til i hjortetakken der vi fikk pakka 7 paller. Fordi prøveansvarlig på dagtid hadde glemt et ark og en prøve, tok jeg en fishform-prøve og et ark fra hjortetakken med ned til laben for at de skulle release'e fishformen så den kunne overføres.
Tirsdag
Skift D, Ettermiddag
I dag heisa vi masse paller med kanner. Og satt opp ny høringsdato i slutten av august. Nina tok meg også på en tur til pumpene med vannet fra nordsjø, for å vise størrelses forskjellene på alt fra rør til skruer inne på herøya. Vi dro samtidig til importhavna vår for å se på slanger og koblinger, og hvor røra endte.

stoffene vi har holdt på med, ikke er særlig bra for huden. Kjersti og meg monterte også spyleslange over småsekksikta, for produktsilon og skruene skulle spyles. Under montering av den støva det mye, og Nina tømte kanner på utsida, så da brukte jeg gassmaske med partikelfilter. Det blei også heising i noen timer, av en del pall med GrasAAT-kanner både ned og opp til 2 etasje. Nina lærte meg å ordne storsekktømmern i ndf-anlegget på slutten av dagen, så da heisa, splitta og trykka jeg på masse greier der en stund.



Jeg fikk prøve å ta en vannanalyse av Fishform, for å finne vannprosenten i produktet. Dette brukte jeg en titrator til. På laben vår oppe i fabrikken og her på AN-lab bruker vi Karl Fischer titratorer. Så da lærte jeg hvordan jeg skulle bruke den, som jeg også kommer til å få bruk for seinere når jeg skal ta prøver i fabrikken.
I dag var jeg med og pakka i Hjortetakken, siden det kom tankbiler som skulle ha flere produkter her og der, så da måtte Karete og Kenneth hjelpe de. Jeg blei også sittende inne en stund, siden Bjørn måtte ut å hjelpe Nicklas litt, så da fikk jeg styrt ved skjermene litt. På begynnelsen av dagen hadde vi starta en overføring 6ern til 9ern. Men på grunn av et strekk som vanligvis skal være stengt, var åpent så blei Reaktor 2 fylt opp i tillegg. Det er et strekk som ikke er ført opp på skjermene, av en merkelig grunn. Vi brukte lang tid på å finn ut hvordan Kafoen hadde havna i 2ern, for ingen av oss som var på, huska det strekket. Så da blei det til å følge strekkene og se hvor alt havna, og det er et stort prosjekt siden alle rør kan så og si havne over alt. Grunnen til overføringen var at en ventil som skulle være lukket etter en annen overføring, ikke hadde blitt lukket, så da var et ekstra strekk åpent.

I dag var jeg med Thor Helge ute. Vi skifta sipernatstorsekk, dette er et stoff vi ikke bør puste inn fordi det ikke er vannløselig, så det er vanskelig å få ut av lungene igjen. Derfor brukte vi støvmasker når vi gjorde det. Ellers så var det vanlig Formi småsekk, så det blei en del foliering. I tillegg palla vi omigjen en pall som hadde en sekk med hull i. Det var også vanlig sjekkrunde og blei litt rydding på slutten. Jeg tok også prøve av 6ern og Inndampern for å sjekke pHen og tettheten på Kafoen i de tankene. Jeg fikk også satt opp ny skiftplan for neste halvår.