Lørdag 19/9
Skift A, "formiddag"
I dag har d vært utrolig gøy og veldig kjedelig. Må bare si at skift A er kjempe koselige og veldig morsomme! :) I dag var d strømbrudd på hele Herøya, så d var litt kaotisk en liten stund, før d ble skikkelig stille, for da kunne vi ikke gjøre noe før vi fikk kullsyra og lufttrykket tilbake. For å være ærlig, skjønte jeg ikke alt av d som skjedde og hva vi gjorde i dag, men jeg lærte meg litt om hva de forskjellige ventilene i fabrikken gjør, og jeg tok pudderprøve. Gjorde d riktig, bare i litt "feil" rekkefølge, men d gikk visst fint. Resten av skiftet jobba 12 timer, mens jeg dro etter 8. Jeg gikk mest med Ståle rundt i fabrikken i dag. Vi tok den siste sjekklisterunda før fabrikken kunne starte igjen etter stoppen. Vi måtte forandre litt på et rør som frakter slurryen fra krystallisatoren til sentrifuga. Vi gjorde så slurryen gikk rett tilbake til krystallisatoren, og fy søren så utrolig ubehagelig d er å ha ammoniakk så nære. Det svir i øynene så d renner tårer som om d var regne fossen ._. Men etter en stund tok Ståle røret tilbake der d skulle være og vi gikk tilbake til kontrollrommet uten skade, bare med 10l mindre væske i kroppen. Rett før jeg skulle dra, dro Nicklas og meg til hovedinngangen for å hente noen aviser og da dro vi også ned mot kaiområdet så fikk jeg se hvor tankene og "kaistedet" til Addcon var også. Men jeg gleder meg til neste jobb dag, for nå skjønner jeg mer, så jeg ikke er helt utafor i samtalene deres. Jeg erfarte også i dag at neste gang jeg skal på jobb, så skal jeg legge meg litt tidligere! :)
Fredag 18/9
Skift A, Formiddag
I dag traff jeg lærlingen som skal jobbe på skiftet mitt (D), men siden de har langfri, så jobba Jamal med A skiftet i dag. For første gang fikk jeg være med i Formiaten i dag. Og fabrikken er mye større enn jeg trodde! Ståle forklarte meg prosessen der i korte trekk, og d var som de først dagene i hjortetakken, men d gikk sånn passe bra. Jeg tror jeg husker d meste av d han sa faktisk, eller kanskje da... Vi pakka noen 1000kg sekker med Formi, som er kosttilskudd til grisefôr så grisene tar opp næringsstoffene lettere. Men d var litt problemer med en eller annen ting jeg ikke husker hva er eller heter, men d ble fiksa av en fra mekaniske etter hvert. Jeg tok både titer og pudderprøve, og d går bedre og bedre. Jeg fylte 25kg sekker med hjortetakk, som jeg tror jeg snart er ekspert på.. men man blir vel d av å tre på plastsekker på et rør ca. 500 ganger i løpet av to dager. Men vi var utrolig mange i dag da, så vi kunne vel være en i hver etasje, regna Karethe ut. Så d ble ikke så mye å gjøre, men jeg trives veldig.. iallefall hittil :)
Hei, mange kloke ord her! Bra
SvarSlett