25.09.2009

Uke 39

Torsdag 24/9

Skift D, Formiddag

I dag var jeg med mitt egentlige skift igjen. :) Først så dro meg og Nina å sjekka om det var en lekkasje på maursyretanken nede ved kaia fordi det stod på kontrollrommet at det var veldig varmt ved pumpa til tanken. Der var alt normalt, så vi dro til den andre kaia for å sjekke temperaturen på ecoformtanken der, for om den blir for kald så krystalliserer ecoformen seg, og det er ikke bra. Da vi kom tilbake ble jeg med Kristoffer til en tank som noen hadde bytta rørverk på, så det var satt inn blindskiver, så vi fjerna blindskivene. Deretter gikk vi ned i 1. etasje og tappa en prøve av en av reaktortankene. Det skulle egentlig være en brannøvelse i bygget vårt i dag klokka 09.30, så vi satt å venta på alarmen så vi skulle bli ferdig med det, for det var egentlig lunsj tid. Men så fikk vi vite at beredskapen ikke hadde tid i deg, så det ble ikke noe av, så vi tok oss lunsj :) Da vi var ferdig med å spise var det produsert nok hjortetakk til å pakke noen paller, men i dag var det storsekk vi skulle pakke i så nå har jeg lært meg det også. Georg viste meg tre ganger, og så måtte jeg gjøre det alene, som gikk ganske greit. Georg ba meg ta "runda" og skulle sjekke om jeg huska alt man skulle gjøre, og jeg faila skikkelig! Jeg glemte så og si alt, utenom noen ganske opplagte ting, som jeg gjør hver gang jeg er på jobb. Men jeg tror det er veldig forskjellig på skifta på hvor nøye de gjør runda. Men da har jeg iallefall fått gjennomgått det nå. :) Jeg lærer veldig mye av Georg egentlig, veldig positivt!

1 kommentar:

  1. Fint dette! Bar husk at alle i fabrikken også skal kunne lese dette. Referer gjerne litt til læreplanen. -om du lærte noe om hms, flytskema og prosessutstyr.

    SvarSlett